روز ملی کودک و محیط_زیست گرامی باد..نسلی سالم و شاد ، برای حال و آینده ای بهتر ،بدون آموزش مهربانی در ریشه خشک خواهد شد .

روز جهانی کودک، فرصتی هر چند کوتاه برای فعالان حوزههای مختلف از جمله فعالان محیط زیست محسوب میشود، که به کارنامه یکساله فعالیتهای خود، نگاهی دوباره داشته باشند، و این پرسش را پیش روی خود قرار دهند، که تا چه حد به کودکان، این بزرگترین سرمایه ملی کشور و چشم اندازها و آینده  کشور پرداخته اند، و تا کجا ملاحظات مربوط به رشد سالم، و بهینه سازی شرایط حاکم بر زندگی این دست از شهروندان کشورمان را، در برنامه های خود مورد ملاحظه قرار داده اند.

روز جهانی کودک، فرصتی ست برای رساندن صدای فعالان محیط زیست در جهت درخواست فرهنگسازی و آموزش کودکان سرزمین پهناورمان ایران در راستای دوستی با محیط زیست ، دوستی با حیوانات ، مهربانی و عدم خشونت نسبت به تمامی موجودات زنده ... در این روز از مسئولین درخواست داریم که به کودکان به عنوان یک شهروند نگاهی دوباره داشته باشند و بر حقوق کودکان بازنگری و زمینه های آموزش و پرورش استعدادها و بهداشت و آزادی تاکید و فعالیت نمایند. نسلی سالم و شاد ، برای حال و آینده ای بهتر ،بدون آموزش مهربانی در ریشه خشک خواهد شد .