روز جهانی محیط زیست گرامی باد

...هنگامی که از پلاستیک استفاده میکنیم ،بیشتر کیسه ها به مخازن زباله می روند. هر سال، کیسه های بیشتر و بیشتر ... راه خود را به آبراهه ها، پارک ها، سواحل و خیابان ها می رسانند. و اگر آنها را بسوزانیم هوا را با گازهای سمی پر می کنند.

...هر ساله حدود 100 هزار حیوان، مانند دلفین ها، لاک پشت ها، نهنگ ها، پنگوئن ها به دلیل این کیسه ها کشته می شوند. بسیاری از حیوانات کیسه های پلاستیکی را با غذا به اشتباه می گیرند ، بنابراین می میرند. و بدتر از همه، کیسه های پلاستیکی حتی پس از مرگ و تجزیه حیوانات باقی می ماند...

...یکی از بدترین اثرات زیست محیطی پلاستیکها آن است که تجزیه آن حدود 400 سال طول می کشد. با توجه به اینکه استفاده از پلاستیک در زندگی رومزه در حدود 50 سال است که باب شده ، هیچکدام از ما تجزیه پلاستیکها را شاهد نخواهیم بود! بنابراین با نه گفتن به پلاستیک، محیط زیست را برای نسل های آینده و همچنین حیوانات نگهداری کنیم .

...فرآورده های نفتی روز به روز کاهش می یابد و گران تر می شوند، زیرا ما از این منابع غیر قابل تجدید استفاده می کنیم. و برای ساخت پلاستیک، حدود 60 تا 100 میلیون بشکه نفت هر سال در سراسر جهان مورد نیاز است. مطمئنا، این منابع باارزش را نباید برای تولید کیسه های پلاستیکی هدر داد، آیا غیر از این است !؟

امروزه نفت برای زندگی  حیاتی است. برای نیازهای انرژی ،برای کارخانه ها ، حمل و نقل، گرمایش، روشنایی، و غیره لازم است. در صورت عدم تامین منابع انرژی جایگزین ،اگر عرضه نفت به واسطه استفاده در ساخت پلاستیکها خاموش شود، عملا کل جهان متوقف خواهد شد.