پریناز ایزدیار

پریناز ایزدیار بازیگر و فعال محيط زيست: اگر امروز خواستار تصویب قانون منع آزار و اذیت حیوانات هستیم ، نشان دهنده این است که توجهات نسبت به مسائل محیط زیست بیشتر از پیش و پررنگتر شده است و این به ذات اتفاق مهم و خوبیست. تاکنون شاهد اتفاقهای ناخوشاینده در ارتباط با حیوانات بودهایم و شاید بتوان گفت همیشه این اعتراضها به نوعی وجود داشته است اما اکنون خدا را شکر می گوییم که اذهان کمی بازتر شده است و افکار عمومی متوجه این اتفاقهای دلخراش شده و به دنبال احقاق حق حیوانات است. از طرفی این همبستگی نشان دهنده آن است که مهربانی در میان مردم هرروز بیشتر و بیشتر میشود.

دراین میان هنرمندان نیز در کنار مردم تا پای تصویب این قانون ایستاده اند. به صراحت میتوان گفت حضور هنرمندان تاثیر بسیار زیادی در روند رسیدگی به تصویب این قانون برجای میگذارد.من به شخصه معتقدم بخشی از وظیفه یا رسالت هنرمندان جدا از اتفاقات مربوط به محیط زیست، این است که اگر جایی نیاز به همدلی و حمایت باشد با حضور خود توجهات را به سوی آن موضوع جلب کنند. هنرمندان و افراد شناخته شده میتوانند برای اینکه اتفاق مثبت و خوبی رخ دهد کمک بزرگی باشند و به نوعی میتوانند تبلیغات بیشتر و بهتری برای دیده شدن یک اتفاق انجام دهند. بنا به اینکه هنرمندان افراد شناخته شده ای هستند و حتی در دنیای مجازی نیز دنبال کننده های بیشتری دارند، میتوانند مردم را به انجام کارهای نیک تشویق و دعوت کنند.

آنچه مسلم است حفظ و حراست از محیط زیست امری نیک است که بر زندگی همه ما تاثیر میگذارد پس تصویب قانونی در حمایت از آن نیز بسیار مهم خواهد بود. فکر میکنم تصویب این قانون نه تنها برای ما بلکه برای کسانی که در این راه فداکاریهای بسیاری انجام داده اند نیز بسیار مهم و کمک بزرگی برای محیط بانان باشد. من در جریان حکمهای سنگینی که برای محیط بانان و حافظان محیط زیست در نظر گرفته میشود نیستم و درباره حکمهای اعدام برای این عزیزان اطلاعاتی نداشتم اما امروز که از این اتفاقات باخبرم بسیار متاثر هستم و فکر میکنم تصویب این قانون نقش مهمی در زندگی آنها نیز ایفا خواهد کرد. امیدوارم آنچه که به دنبال آن هستیم یعنی تصویب قانون منع آزار و اذیت حیوانات، هرچه زودتر اتفاق بیفتد و کمک بزرگی به محیطبانان نیز باشد.