پانزدهم اسفند روز درخت کاری گرامی باد

درختان یکی از حیاتی ترین نقش ها را در حیات انسان ها و سایر جانداران ایفا می کنند. آنها برای ادامه حیات از دی اکسید کربن استفاده کرده و به این وسیله هوا را پاک می کنند. هر درخت سالانه ۲۲ کیلوگرم دی اکسید کربن جذب می کند و هوای پاک و سالم را به ساکنان زمین اهدا می نمایند.

بسیاری از پرندگان و جانوران مامن و آشیان خود را در درختان می سازند و از میوه های آن ها برای تغذیه خود استفاده می کنند.

این سبز قامتان به هنگام بروز سیل همچون سدی استوار عمل می کنند و جان انسان و سایر ساکنان زمین را نجات می دهند. اگردرختان نباشند فرسایش خاک امان زمین را می بُرد و مشکلاتی جدی را به وجود می آورد.

از همه ی این اصول علمی که بگذریم، وجود درختان رنگی دیگر را به طبیعت می بخشد و دیدنشان روحمان را تازه می کند که با هیچ حسی قابل مقایسه نیست...

برای کاشت نهال ابتدا باید به این موضوع دقت کنید که در چه محلی می خواهید اقدام به انجام این کار کنید و سپس با توجه به شرایط، نهال مورد نظر را انتخاب نمایید. 

به هنگام کاشت نهال این نکات را مد نظر قرار دهید:

۱) نهال ها باید سالم باشند.

۲) در خاک و محل مناسب کاشته شوند.

۳) کاملا صاف و در صورت نیاز از چوب و یا شی دیگری در راستای خم نشدن آن استفاده شود تا مبادا نهال کج رشد کرده و یا آسیب ببیند.

۴) حوضچه ی کوچک دور تنه ی آن مناسب حفر شود.

۵) در معرض باد و طوفان و یا ضربه ی شدید قرار نگیرد.

۶) از کود مناسب به هنگام کاشت استفاده شود.

کلام آخر : میتوان با قدم ها و حرکت هایی کوچک جلوی یک فاجعه زیست محیطی را گرفت.

 حداقل همین یک روز را صرف این منابع ارزشمند کنیم تا زمینی مناسب زندگی را به آیندگان خود تحویل دهیم.

یادتان باشد این فقط ما نیستیم که از این درختان سهم داریم، نسل های آینده نیز باید بتوانند از وجود آنها بهره ببرند و به حیات خود ادامه دهند.