گردش و پیاده روی برای سگ عزیزمون

همهٔ ما سگ هامونو میبریم پیاده روی چه تو پارک و چه خیابان،بنابراین باید قوانینی را رعایت کنیم تا مشکلی برای سگ و مردم پیش نیاد . قبل از بردن سگمان به بیرون باید یک عدد ظرف برای خوردن آب،یک عدد آب معدنی و چند عدد کیسهٔ فریزر در کیفمان و یک توپ یا وسیلهٔ بازی برای سگمان در کیفمون قرار بدیم .

* سگ ما در خیابانها باید با قلاده ظاهر شود و دقیقا کنار ما پیاده روی کند نه جلو تر و نه عقب تر.در خیابان به هیچ عنوان از قلادهٔ متری استفاده نکنید زیرا احتمال رفتن سگ به خیابان بسیار است.قلادهٔ سگ باید کوتاه باشد تا سگ در کنار شما راه برود زیرا ۱:احتمال خطر رفتن سگ به وسط خیابان از بین میرود.۲:ما با اینکار از دویدن سگمان به دنبال گربههای آزاد و یا ترس احتمالی عابرین جلوگیری میکنیم.

*هنگامی که سگ به پارک یا باغ میرود بهتر است قلاده متری داشته باشد تا شما دیگر دنبال سگ ندوید و سگ بتواند راحت به بازی ادامه دهد.

* اگر میخواهید با سگتان در فضای آزاد بازی کنید باید مطمئن باشید که در آن مکان وسائل نقلیه عبور و مرور ندارند و در آن حصار دارد که سگ نتواند به بیرون برود.

*وقتی سگ ما در پارک یا خیابان دستشویی میکند وظیفه ماست تا با کیسه هایی که همراهمان داریم آنهارا جمع کنیم تا فضای شهر آلوده نشود ، با اینکار از آلوده شدن محیط و سگ ستیزی جلوگیری میکنیم.

*بهتر است همیشه ظرف آب و آب معدنی همراهمان باشد زیرا سگهای کوچک خیلی سریع خسته و تشنه میشوند.

*اگر قصد حمل سگ با ماشین را دارید بدانید سگ باید در ماشین در باکس باشد.ضرورت این مساله همانند کمربند بستن ما مهم است زیرا سگ میتواند حواس راننده را پرت کند و دچار تصادف شود،میتواند سرش را از پنجره بیرون ببرد که این مساله نیز هم برای چشمانش خطرناک است هم احتمال پرت شدن آن به بیرون وجود دارد و همچنین نیز میتواند حواس دیگر رانندهها را پرت کند.

اینها همه قوانین سادهای هستند تا ما برای آسایش خودمان و سگ عزیزمان و همچنین دیگر شهروندان میبایست رعایت کنیم

#موسسه_دستان_مهر_طبیعت

#فرهنگسازی

#سگ 

#مدفوع