​زال به معنی سپید موی است

زال به معنی سپید موی است. در این پدیده نادر جهشهای ژنتیکی رخ می دهد که به خاطر آن حیوان قادر به تولید ملانین نیست. این فرایند موجب می شود که حیوان به رنگ سفید در بیاید و یا پوست، مو و چشمهای آن بدون رنگ باشد که این بی رنگی اغلب به صورت صورتی بسیار کمرنگ و یا شیری کمرنگ خود را نشان می دهد.همانطور که در بین انسانها بعضی از افراد فاقد رنگدانه های مو به دنیا می آیند، همین اتفاق میتواند در بین حیوانات نیز رخ دهد. کسی که چشم تیزبین و زیبایی شناس داشته باشد، میداند که زیبایی لازم نیست در فرم های محدود و رایج همیشگی به نظر برسد. این حیوانات استثنائی و سفید موی ثابت می کنند برای زیبا بودن حتی به داشتن رنگ هم نیازی نیست.

با وجود رنگین کمان پر تنوعی که در رنگ های حیوانات دیده می شود، دیدن یک حیوان کاملا سفید کمی سورئال به نظر میرسد. پس اگر شانس دیدن یکی از این حیوانات را داشتید، خیلی خوش شانس هستید. واژه ی زال یا Albino چتر بزرگی است که انواع اختلالات رنگدانه ای را در بر میگیرد. این حیوانات دارای مو و پوست کاملا سفید به همراه چشم های صورتی، یا مواقع بسیار نادر چشم های قرمز یا ارغوانی هستند. اینگونه اختلالات باعث ضعیف شدن قوه ی بینایی و احتمال بیشتر ابتلا به سرطان پوست می شود، اما به غیر از این، آلباینو ها فرقی با دیگر همنوعان خود ندارند.
این باور وجود دارد که از هر ۱۰,۰۰۰ پستاندار متولد شده، یکی از آنها زال به دنیا می آید. تا به حال حیوانات زیادی از جمله مار، راکون، قورباغه، گوزن و… به صورت زال مشاهده شده اند.