پانزدهم خرداد روز جهانی محیط زیست گرامی باد

مادرمان زمین انواع حیات در کره زمین را در کنار هم قرار داده است که کاملا به یکدیگر وابسته هستند. مجموعه ای که برای ماندگاری تمامی موجودات نیازمند تلاش من و شماست

پنجم ژوئن مصادف با 15 خرداد شروع یک تصمیم بزرگ برای حفاظت از محیط زیست است. روزی که درآن، حق داشتن محیط زیست سالم، مساوی با حقوق بشر شناخته شد تا دست به دست یکدیگر برای داشتن زمینی پاکیزه تلاش کنیم .

45 سال پیش برای اولین بار سازمان ملل متحد کنفرانسی را با موضوع انسان و محیط زیست در شهر استکهلم سوئد برگزار کرد و در آن قطعنامه ای تصویب شد که بر اساس آن برنامه محیط زیست سازمان ملل در سراسر جهان شکل گرفت و از آن پس این روز به عنوان روز جهانی محیط زیست در تقویم تاریخ تمامی کشورها ثبت شد. هدف از نامگذاری این روز، افزایش آگاهی مردم برای حفظ محیط زیست و ترغیب مسئولان به اتخاذ تدابیری برای مقابله با تخریب محیط زیست و گونههای زیستیجانوری است. هر ساله UNEP (برنامه محیط زیست سازمان ملل)در سراسر جهان مراسم ویژه ای را به مناسبت این روز برگزار مینماید. مراسم این روز میتواند به اشکال مختلف باشد مثل راهپیماییهای خیابانی ، همایشهای دوچرخه سواری، نمایش ، مسابقات نقاشی و مقاله نویسی در مدارس ، درختکاری ،فعالیتهای مربوط به بازیافت ، پاکسازی و..

بیاییم نقش خود را برای حفاظت از محیط زیست جدی بگیریم .