مردم راجستان هند به مناسبت تولد دخترانشان درخت میکارند

مردم راجستان هند یک سنت نیک به مناسبت تولد هر نوزاد دختر دارند. هرگاه یک دختر در روستای پیپ لانتری بدنیا می آید، مردم محلی با کاشت 111 درخت جدید آن را جشن می گیرند.

از زمان شروع این رسم خوش آیند حدود 250000 درخت به افتخار دختران به دنیا آمده در این روستا کاشته شده است. این عمل که هم به نفع محیط زیست و هم مردم است یک عمل آینده نگر و اکوفمینیسم در کشوری است که معمولا زنها دست کم گرفته می شوند.

روستاییان با دقت از درختان مراقبت می کنند و در کنار هریک از آنها یک گیاه آلوئه ورا می کارند تا درختان را از موریانه حفظ کند. جنگل و آلوئه وراها اکنون برای تولید محصولاتی که منبع درآمد روستاییان هم هست استفاده می شود. زنان روستا از آلوئه ورا ژل، آبمیوه و ترشی تهیه می کنند و به بازار عرضه می کنند. این روستای کوچک مترقی بی سروصدا به ترویج حقوق زنان و ایجاد زمینی سبزتر ادامه می دهد.

با توجه به اینکه تاکنون به طور متوسط سالانه 61 نوزاد دختر در این روستا به دنیا می آید، روستاییان این منطقه موفق شدند از زمان شروع این رسم تاکنون حدود 251 هزار درخت در روستایشان بکارند.گونه های این درختان بیشتر شامل درختان چریش، بنفش هندی و انبه است.

همچنین کمیته ویژه ای نیز در این روستا وجود دارد که خانواده هایی را که تمایلی به داشتن دخترشان ندارد شناسایی می کند سپس با دریافت مبلغی از آنها و اهالی روستا این پول را برای این دختران سرمایه گذاری خواهد کرد. خانواده این دختران باید استشهاد نامه را امضا کنند که آنها را تا قبل از رسیدن به سن قانونی مجبور به ازدواج نکنند. همچنین آنها باید به طور منظم به مدرسه بروند و از درختان کاشته شده به نام این دختران محافظت شود.