اصول نگهداری از بچه گربه

اگر دوست دارید یک بچه گربه ی بی پناه را به خانه تان بیاورید، چیز هایی هست که باید رعایت کنید تا خانه ی شما جای مناسبی برای این گربه باشد.

۱ . فضایی را برای این گربه مد نظر بگیرید: این فضا می تواند جعبه ی بزرگی باشد، به همراه غذا، آب و یا حتی وسایلی که بتواند با آنها بازی کند.

۲ . حتما بچه گربه را برای واکسیناسیون و چک آپ سلامت پیش یک دام پزشک ببرید.

۳ . اگر جعبه ی مناسبی برای نگه داری گربه ندارید، زودتر تهیه کنید. گربه ی شما به جایی نیاز دارد تا بتواند تربیت بشه، پس این بستر را فراهم کنید. برای تربیت گربه به تنها چیزی که احتیاج دارید، صبر و بردباری است. بعضی از گربه ها سریع تر از بقیه یاد می گیرند و بعضی دیرتر. این کاملا طبیعی است.

۴ . با گربه خود وقت بگذرونید. احتمالا آنها هیچ وقت نوازش نشده اند و کسی نازشان رو نکشیده. گربه ها عاشق لوس کردن خودشان هستند، پس به آنها توجه کنید.

۵ . به گربه خود فرصت بدهید تا از لاکش بیرون بیاید. اصولا گربه ها برای روزهای اول ممکن است از دستتان مخفی شوند. تنها دلیل این موضوع این است که ترسیده اند و نمیتوانند تغییر وضعیت ناگهانی را درک کنند. به آنها چند روز فرصت بدهید تا به محیط عادت کرده و با پای خود به سمتتان بیایند.

۶ . یادتان نرود برای بچه گربه تان اسم بگذارید تا سریع تر تربیت شود و حرف های شما برایش معنی پیدا کند.

۷ . یک ظرف مسطح پر از خاک مخصوص گربه یک گوشه از خانه بگذارید تا بچه گربه تان برای دستشویی کردن از آن استفاده کند. نگران نباشید، گربه ها همیشه در جای مقرری که باید دستشویی می کنند.